Inici‎ > ‎Actualitat‎ > ‎Actualitat‎ > ‎

El paper dels mitjans de comunicació públics,
a debat
a CCOO

Els mitjans de comunicació públics han estat els protagonistes del debat organitzat avui a l
’Espai L’Assemblea de CCOO de Catalunya, en què hi han participat professionals de Televisió de Catalunya, RTVE, Barcelona Televisió, La Xarxa de Comunicació Local i la Universitat Ramon Llull.

En el debat, els participants han coincidit que els mitjans de comunicació públics compleixen una funció essencial a la societat democràtica, tot i que sovint estan sotmesos a la instrumentalització i la manipulació dels governs de torn. En aquest sentit, Xavier Sitjà, periodista i membre del Consell d’Informatius de la Corporació RTVE, ha expressat que el periodista ha de plantar cara al poder i recuperar l’esperit crític, cosa que ara no ensenyen a les facultats. En aquest sentit ha coincidit també el periodista i professor de la Universitat Ramon Llull, Ramon Carreras, qui ha destacat que les empreses cada cop volen més productors de notícies, per fer-se més rendibles i, com a conseqüència, el criteri periodístic queda bastant desdibuixat. Per a Montse Hidalgo, periodista i delegada de CCOO a La Xarxa de Comunicació Local, el periodista és un assalariat i fa la feina que li encarreguen, per tant, la llibertat total fa temps que no existeix.

Al debat, també s’han explicat alguns exemples clars de manipulació informativa. Per exemple, a Televisió de Catalunya en cap moment s’ha informat de la petició de 7 anys de presó per part del Consell de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals contra un company per haver filtrat suposadament dades de treballadors amb motiu de l’ERO del 2013, segons ha recordat Roser Mercadé, presidenta del Comitè d’Empresa i secretària general de la Secció Sindical de CCOO a Televisió de Catalunya. El president del Comitè d’Empresa de Lavínia per a Barcelona Televisió, Carles Paniello, ha advertit que els informatius de BTV no diuen res sobre les demandes que han interposat molts treballadors de la casa per cessió il·legal però, en canvi, com a mitjà sí que informem de les vagues i les protestes que es convoquen a d’altres empreses.

Barcelona, 14 de juny del 2016