El Sector condemna laplicació de la Llei Mordassa a una periodista de Catalunya Ràdio

El Sector de Mitjans de Comunicació, Cultura, Oci i Esport de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya condemna l
aplicació de l’anomenada Llei Mordassa a una periodista de Catalunya Ràdio durant l’exercici de la seva professió.

La suposada infracció s
hauria comès el dia 20 de febrer del 2016, just davant de la seu de lAudiència Nacional a Madrid, mentre la periodista Mercè Alcocer, de la secció de Política de Catalunya Ràdio, feia seguiment del cas Pujol. Sembla que la periodista va intentar aconseguir unes declaracions accedint a l’Audiència per un carrer lateral, i allà la policia li va demanar la documentació. La professional ha rebut ara una notificació de 601 euros de multa, acusada per la delegació del Govern espanyol a Madrid per una infracció greu de desobediència a lautoritat.

El Sector de Mitjans de Comunicació, Cultura, Oci i Esport dóna tot el seu suport a la periodista sancionada arran d’aquest vergonyós episodi, i rebutja una vegada més la coneguda com a Llei Mordassa, que representa un greu obstacle contra la llibertat d’expressió i el dret a la informació de la ciutadania. Sense llibertat, no hi ha periodisme.

Barcelona, 23 de maig del 2016