El Sector es congratula per lalliberament dels periodistes espanyols segrestats a Síria

El Sector de Mitjans de Comunicació, Cultura, Oci i Esport de CCOO a Catalunya es congratula per l’alliberament dels periodistes espanyols Antonio Pampliega, José Manuel López i Ángel Sastre, que estaven segrestats a Alep, al nord de Síria, des del juliol de l'any passat, fa gairebé un any, i que van ser alliberats dissabte a la tarda.

Tots tres periodistes treballaven com a freelances i havien entrat pocs dies abans del seu segrest a Síria des de Turquia, tot i que cobrien el conflicte al país des del seu esclat el 2011. La seva situació encara resultava més greu perquè els periodistes freelance no tenen les mateixes garanties econòmiques ni la cobertura legal d’altres companys de professió, i acostumen a treballar amb una total indefensió, fet que s’accentua més encara en zones de conflicte.

El segrest de Pampliega, López i Sastre ha durat 10 mesos però ha acabat bé, com el que el 2013 van patir Marc Marginedas, enviat especial d’El Periódico de Catalunya, Javier Espinosa, reporter del diari El Mundo i el fotoperiodista freelance Ricardo Garcia Vilanova. Tots tres van ser segrestats amb uns dies de diferència a Síria per Estat Islàmic (EI) el setembre del 2013 i alliberats sis mesos més tard, el març del 2014.

Des del Sector de Mitjans de Comunicació, esperem que els periodistes que hi ha empresonats a tot el món, segrestats o desapareguts tinguin la mateixa sort que Antonio Pampliega, José Manuel López i Ángel Sastre, i siguin alliberats aviat. Silenciar per la força la veu dels periodistes sempre implica la voluntat de negar el dret a la informació de la ciutadania.

Barcelona, 9 de maig del 2016