La plantilla de BTV reclama la recuperació dels sous durant el pregó de les festes de la Mercè

Els treballadors i treballadores de Barcelona Televisió (BTV) han fet vaga el 19 de setembre, dia d’inici de les festes de la Mercè, i per primer cop no han emès en directe el pregó de la Mercè que marca el toc d’inici de les festes.

La vaga ha tingut un seguiment pràcticament total i més de 50 treballadors s’han concentrat a la Plaça de Sant Jaume amb samarretes vermelles i repartint als ciutadans un full amb les seves reivindicacions.

Els treballadors i treballadores de BTV han aconseguit fer sentir la veu davant de l’alcalde Trias i han fet arribar a diversos regidors la reclamació de recuperar el sou retallat des del 2013 mentre l’ajuntament obtenia un superàvit de 130 milions d’euros.

Les retallades i congelacions que pateixen, des de fa tres anys els treballadors de BTV, han suposat una pèrdua del 19% de  poder adquisitiu.

La repercussió de la mobilització ha fet que grups municipals presentin una proposició a la Comissió de Presidència reclamant a l’ajuntament una negociació per resoldre el conflicte laboral.

A la concentració convocada pel comitè d’empresa de BTV, que ha coincidit amb una altra de veïns del barri de la Barceloneta, hi han participat també companys de TV3 i d’altres empreses del sector, agrupats sota la plataforma “Mitjans en Lluita”.

El comitè de BTV ha convocat una nova aturada pel 3 d’octubre coincidint amb el pròxim Ple Municipal, per mostrar la determinació dels treballadors i treballadores per aconseguir la recuperació de les seves condicions salarials.

Des del Sector de Mitjans de Comunicació, Cultura, Oci i Esports de CCOO  recolzem la convocatòria de vaga i  exigim  a l’Ajuntament que obri una negociació directa amb la representació legal dels treballadors de BTV que posi fi a aquestes retallades injustificades i  a la situació de precarietat que viuen les companyes i els companys de BTV.

Barcelona, 22 de setembre de 2014