El Tribunal Suprem insta a Catalunya Ràdio a retornar
el 5% de reducció salarial als seus treballadors

El Tribunal Suprem ha fallat a favor de la demanda interposada pel comitè d
empresa de Catalunya Ràdio i en una sentència insta lempresa a reemborsar el 5% de la reducció salarial que es va aplicar a la plantilla el 2013.

L
alt tribunal, per contra, considera que aquesta recuperació del poder adquisitiu no es realitzarà de forma automàtica, sinó en les condicions que es determinin en la comissió paritària de seguiment del conveni.

El comitè d
empresa de lemissora pública catalana va interposar demanda de conflicte col·lectiu davant el Suprem el 2013 per entendre que la retallada del 5% en els salaris no shavia daplicar aquest any, ja que el conveni en el qual es va pactar la reducció va perdre la seva vigència el desembre del 2012.

L
empresa va considerar a mitjans del 2013 que era difícil recuperar el 5% ja que estava negociant una rebaixa superior. En no haver-hi acord sobre la vigència del conveni, lempresa va prorrogar més enllà del 2012 la reducció, el que ara ha tirat per terra el Suprem en considerar que la retallada només shavia daplicar fins al final del 2012.

Barcelona, 23 de febrer del 2015