Comunicat de la Secció Sindical de CCOO de la Corporació RTVE a Catalunya

Purgues ideològiques a TVE

a Sant Cugat

Una vegada més sha incomplert un dels acords que van motivar la imposició del II Conveni Col·lectiu a la plantilla de la Corporació Ràdio i Televisió Espanyola: el blindatge de tots i cadascun dels llocs de treball. Era una mentida, una altra més.

La companya Cristina Puig Vilardell, contractada indefinida com a Presentadora des del 2009 al centre de TVE de Sant Cugat, ha estat acomiadada de forma fulminant per la Direcció de la CRTVE.

CCOO està en total desacord amb la mesura adoptada. La nostra posició és i serà la defensa de l’ocupació, de tots i cadascun dels integrants de la plantilla.

Quan al 2009 la Direcció va informar al Comitè dEmpresa de TVE Sant Cugat que sanava a contractar la Cristina Puig, CCOO, que llavors presidia aquest òrgan, es va oposar, ja que la Cristina Puig no es trobava al banc de dades i per tant lempresa se saltava l’establert en el conveni sobre el tema de contractació. Igual que va fer amb ella, el Comitè no va acceptar la contractació de cap de les persones que no complia amb aquest requisit. Ara, a CCOO considerem que en el seu acomiadament no sha actuat conforme a dret.

Hem parlat amb totes les parts que han intervingut en aquest desagradable procés. Cristina Puig és una professional amb una dilatada experiència en diferents mitjans de comunicació. Té clars els principis deontològics que regeixen en el periodisme. Dissentir, discutir, no estar en la línia, posar en dubte, buscar la diversitat, han estat algunes de les actituds que se li han recriminat i que lhan portat a ser acomiadada.

A la concentració convocada pel Comitè dEmpresa el passat dia 15, per informar a la plantilla sobre aquest acomiadament, el Director i la Sotsdirectora del programa van reconèixer que hi havia frecs amb la Cristina Puig, però que no sesperaven aquest desenllaç. Com suposem que tampoc s’ho imaginava el Director dInformatius de Sant Cugat, Carlos González, que lluny de trobar una solució no va dubtar a transmetre el problema al Director del Centre. Eladio Jareño, que podia haver frenat lassumpte, però com Pilatos, es va rentar les mans i ho va passar a Madrid, qui ha decidit imposar una mesura que doni exemple a tots els treballadors i treballadores.

La Direcció ha actuat amb una clara intenció repressiva. No ha volgut buscar solucions que no fossin contundents, dràstiques i que serveixin dexemple. Cristina Puig estava presentant dos programes; per què no han deixat que continués treballant a “Gent de Paraula”? Solament hi ha una resposta: no és de la seva corda i la volien fora de TVE!

Com hem pogut comprovar, la llibertat dexpressió i dopinió està penada a la Corporació RTVE. La Direcció ha enviat un clar missatge: els treballadors que no estiguin dacord amb la línia ideològica hauran datenir-se a les conseqüències. Han creuat la frontera, han acomiadat a una companya. Des de CCOO no donarem ni un sol pas enrere. Ens hem posat en contacte amb la Cristina Puig i li hem ofert tota la nostra ajuda i suport. Igual que a tots els companys i companyes que no estiguin disposats a baixar el cap davant les imposicions dels qui manen.

La Corporació RTVE és de tota la ciutadania, i a la societat existeix la diversitat, diversitat que no volen ni la Direcció ni el govern d
aquest país.