Amb motiu del 50è aniversari de la primera emissió en català de TVE

a Catalunya a la presidenta del Parlament

Les seccions sindicals de CCOO i CGT
s
han dirigit a la presidenta del Parlament de Catalunya, Núria de Gispert i Català, amb motiu del 50è aniversari de la primera emissió en català de TVE. I és que el passat 27 doctubre es va complir mig segle de lemissió de lobra de teatre La ferida lluminosa, de Josep Maria de Sagarra, des dels estudis de Miramar a Barcelona. Amb aquest motiu, reproduïm aquesta carta a continuació:

La Corporació
de la Ràdio i Televisió Espanyola és un servei públic essencial. La seva existència és tan fonamental per al bon funcionament del sistema democràtic com ho són l
educació i la sanitat.

La ràdio i televisió pública espanyola és una empresa que també pertany a tots els catalans i, per tant, els esforços de la Corporació han d
anar destinats a servir a la ciutadania. Ho ha de fer des de tres pilars bàsics que assignats aquest servei públic: informar, educar i entretenir.

Per poder complir aquests objectius, la CRTVE necessita un finançament suficient, adequat i estable, disposant de recursos econòmics per poder oferir la programació de qualitat que demana i es mereix tota la ciutadania.

Els seus canals de televisió, emissores de ràdio, serveis interactius, Institut i Orquestra i Cor han convertit la Corporació de RTVE en líder dins del sector audiovisual a l
Estat. A més, posseeix un prestigi internacional que la situa com a referent dins de les ràdios i televisions públiques mundials. La seva estructura i els professionals que desenvolupen la seva tasca la fan única i diferent respecte als altres mitjans de comunicació.

Com a servei públic de tots i per a tots ha d
oferir una programació i informació plural i veraç, on la ciutadania es vegi representada i acollida. Les diferents opcions han de tenir espai i disposar del seu temps en els continguts programats.

En el cas de Catalunya, el Centre de Producció de Programes de Sant Cugat és una peça fonamental dins del panorama audiovisual de Catalunya. No oblidem que TVE Sant Cugat i RNE Barcelona, amb les seves delegacions de Tarragona, Lleida i Girona sumen hores de programació en català i contribueixen també a la programació estatal de La1, La2, Canal 24 hores, Canal Clan, Teledeporte, RNE1, Ràdio Clàssica , Radio 3 i Radio 5.

Ràdio 4, la primera en català, ofereix una programació totalment en català des del 13 de desembre de 1976, i a l
arxiu històric de Ràdio Nacional a Catalunya hi ha documents sonors en català dels anys 60 i en castellà dels anys 50. Com a servei públic, sestan duent a terme pels nostres professionals la digitalització de la resta darxius que conformen la nostra història i que permetrà posar a labast de la ciutadania fragments del nostre passat més recent.

Per tot el manifestat, sol·licitem el vostre reconeixement a la funció de RTVE a Catalunya com a servei públic essencial i el seu compromís de servei a la societat catalana.

, 9 desembre 2014