La Conferència Mundial de Radiotelevisions Públiques dUNI-MEI aprova un manifest en defensa del Servei Audiovisual Públic independent i de qualitat

La Conferència
Mundial sobre les Radiotelevisions Públiques, convocada per la unió internacional de sindicats de mitjans de comunicació, entreteniment i cultura UNI- MEI es va reunir l
1 doctubre passat a Viena i va comptar amb la participació duns 80 delegats de 30 països. Així mateix, es van reunir els comitès executius dUNI- MEI i Euro-MEI.

Entre els acords de la conferència destaca l
adopció dun manifest en defensa duna Radiotelevisió pública de qualitat i independent econòmica i políticament, que difongui una programació plural i promogui la diversitat cultural, amb una gestió transparent davant els ciutadans, que tingui un finançament sostenible dins de leconomia digital global i els treballadors tinguin unes condicions laborals dignes a través del diàleg social i la negociació col·lectiva com a garantia dun servei públic de qualitat.

La delegació de CCOO a les reunions de Viena va proposar una resolució de suport a la lluita dels treballadors de RTVE en lluita per la defensa dels seus llocs de treball i del servei públic audiovisual estatal a Espanya. Aquesta resolució va ser aprovada per unanimitat pels assistents a la Conferència Mundial i serà difosa per UNI-MEI entre els seus afiliats a tot el món. En el text es dóna suport explícitament a les aturades del pròxim 9 d
octubre a RTVE. Així mateix, es va aprovar per unanimitat una resolució en suport als treballadors de RTP de Polònia, contra
l
externalització que afecta 400 treballadors que han estat transferits a una empresa privada de treball temporal.

A les reunions també va destacar la participació dels companys del sindicat POSPERT, que continuen en lluita 18 mesos després del tancament fulminant dERT, la radiotelevisió pública grega. CCOO va manifestar la seva solidaritat i suport als col·legues grecs, amb els quals comparteix la seva defensa incansable pel servei públic de la ràdio i la televisió.

Resolució en suport als treballadors de RTVE

Viena, 2 d
octubre del 2014