Imax tanca les seves sales de cinema a Barcelona i Madrid

Les sales panoràmiques de lImax a Barcelona i Madrid tancaran les seves portes un cop finalitzi lestiu, 22 anys després de la seva estrena a Espanya durant lExposició Universal de Sevilla al 1992. Després d’anys de pèrdues, la societat Teatromax ha instat el concurs voluntari de creditors. La plantilla senfronta ara a un expedient de regulació d’ocupació per extingir els 21 llocs de treball que permetien que funcionessin els dos cinemes, 11 a Barcelona i 10 a Madrid.

Els
ingressos de Teatromax, la companyia que ha gestionat fins ara les instal·lacions, mai no van donar per repartir beneficis, però en els últims anys, amb la caiguda d
espectadors, van perdre també la capacitat per pagar crèdits i factures de proveïdors. Els deutes sacumulen fins als 5,5 milions deuros mentre que la facturació anual dels dos cinemes amb prou feines arriba als 1,5 milions.

En els seus millors temps, les sales de l
Imax havien superat el milió despectadors anuals. No obstant això, lany passat només van acudir 130.000 persones i la majoria era públic escolar que anaven a veure pel·lícules didàctiques. Segons alguns treballadors, la reducció de la qualitat de les projeccions i la falta destrenes podrien explicar la caiguda dassistència als cines, a més a més de la reducció de sessions. Ara, amb el tancament de les sales de Barcelona i Madrid, només quedarien els cinemes Imax de Leganés (Madrid) i Palma de Mallorca, tot i que amb pantalles més petites, i la sala de València (a la Ciutat de les Arts i les Ciències).

CCOO lamenta aquest nou tancament de sales de cinema, una tendència que des de fa un parell danys sembla imparable com a conseqüència de la greu crisi econòmica i el descens despectadors a les sales, així com de la imposició de lIVA cultural del 21%, fet que ha encarit encara més els preus de les entrades.

Barcelona, dimecres 6 dagost del 2014