El RAV (reducció salarial del 5%) és il·lícit també a TV3

L'Audiència Nacional declara il·lícita la retallada del 5%
a la plantilla de TV3

La sentència de l’Audiència Nacional condemna la Direcció de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) a abonar als treballadors de TV3 totes les quantitats descomptades sota el concepte “RAV” (Reducció Acord de Viabilitat) des de l’1 de gener de 2013, amb una condemna afegida del 10% d’interessos de demora.

Aquesta sentència va en la mateixa línia que la que va dictar el Tribunal Suprem el mes de febrer per les retallades a Catalunya Ràdio. En aquell moment el comitè d’empresa ja va advertir que el cas era idèntic pels treballadors de Televisió de Catalunya, i que calia la supressió immediata de la retallada i la devolució dels diners il·legalment descomptats des de 2013.

Recordem que els treballadors de la CCMA van acceptar en referèndum una retallada voluntària i temporal del 5% durant els anys 2011-2012. L’acord comprometia a la Direcció amb el manteniment de la plantilla, però des de l’any 2013 han continuat fent la retallada il·lícita, han acomiadat més de 300 treballadors fixos i han eliminat els col·laboradors i treballadors temporals.

Ara cal veure si la Direcció de la CCMA presentarà recurs sobre la sentència davant del Tribunal Suprem. Cal dir, però, que esgotar la via jurídica quan ja els han dit en totes les instàncies que la retallada és il·legal només fa perdre temps a la justícia i malbarata recursos públics.

Barcelona, 20 de juliol de 2015