Els treballadors de Barcelona Televisió diuen sí a la ràdio però no a les retallades

Els treballadors
de BCN Audiovisual, l’empresa del grup Lavínia que gestiona BTV i ara també la ràdio Barcelona FM, no estan disposats a facilitar la posada en marxa d’aquesta emissora a qualsevol preu. Divendres passat van assistir al plenari de l’Ajuntament de Barcelona per oposar-se a prestar serveis per a l’emissora Barcelona FM, a més de BTV, sense cap contrapartida, ja que la plantilla porta dos anys amb el sou retallat i tres anys sense actualitzar-lo amb l’IPC. Els treballadors de BTV volen recuperar el salari que tenien a l’any 2012, després que l’Ajuntament fes públic que va tancar el 2013 amb un superàvit de gairebé 140 milions d’euros.

Segons el comitè d'empresa de BCN Audiovisual, el contracte-programa de Barcelona Televisió i Barcelona FM no contempla cap possible recuperació salarial per als treballadors. Els salaris dels qui fan possible BTV resten congelats des del gener de 2011, ja que no es van aplicar els increments d’IPC de 2010, 2011 i 2012. A més a més, el gener de 2013 es va aplicar una retallada (fins un 10%) que encara és vigent en l’actualitat. Tot això ens comporta una gran pèrdua econòmica que any rere any s’ha anat agreujant més, arribant a comportar una disminució d’un 20% de poder adquisitiu en 4 anys.

Actualment, la plantilla de BTV viu al límit de les seves possibilitats, ja que s’han produït diverses baixes per estrès
i ansietat. Ara, la direcció els demana que facin possible una ràdio informativa de cara a la propera temporada a canvi de res. El comitè d
empresa sosté queals treballadors de BTV ens fa molta il·lusió el projecte de la ràdio, però volem fer-la amb qualitat, com ara fem la TV i la web, i cobrant el que ens pertoca”.

Barcelona, 28 de juliol del 2014