Lacord contempla retallades del 10% de la massa salarial fins al 2017 i laplicació dun ERTO

La plantilla del Grup Z ratifica per àmplia majoria el preacord signat entre els comitès d
empresa i la direcció

Després de quatre mesos de dures negociacions, el 14 de març passat els representants dels comitès d
empresa del Grup Zeta van signar un preacord amb la direcció de lempresa, que va ser ratificat àmpliament per les assemblees de treballadors celebrades als diferents centres del Grup.

Lacord té una vigència temporal fins al 31 de març del 2017. Segons lescrit signat, es mantindran fins al 21 de març del 2017 les retallades salarials dun 10% de mitjana que es van pactar de forma temporal fa dos anys, i passaran a eliminar-se algunes pagues i complements com ara lantiguitat. També es suprimeixen les clàusules de recuperació salarial pactades fa dos anys. A més a més, saplicarà a totes les empreses del Grup un Expedient de Regulació Temporal dOcupació (ERTO) amb una reducció de la massa salarial dun 8% anual de mitjana i una compensació del 10% de la jornada.

Així mateix, lacord contempla un pla de baixes voluntàries incentivades per als treballadors que shi vulguin acollir
a partir dels 58 anys d
edat.