Acord laboral al Gran Teatre del Liceu fins lany 2017

La direcció i el comitè d’empresa del Gran Teatre del Liceu han arribat a un acord durant la vigència de l’actual conveni col·lectiu (2013-2017) i dintre del Pla Estratègic i de Viabilitat 2014-2017. L’acord va ser ratificat amb el suport del 79,2% de l’assemblea de treballadors. Segons l’acord, fins l’any 2017 la direcció del Liceu “no instarà mesures extintives, suspensives o modificatives de caràcter col·lectiu de manera unilateral”. És a dir, no es repetiran els expedients de regulació docupació temporals de les darreres temporades. La Generalitat de Catalunya ha intervingut com a mediadora durant la negociació.

Suspensió d’una paga extra
Com a contrapartida, l’acord contempla “la suspensió d’una paga extra a l’any fins al 2017 i preveu la seva progressiva devolució” amb els ingressos ordinaris superiors als previstos al Pla Estratègic i de Viabilitat 2014-2017. Una comissió de participació, deliberació i consulta integrada per membres de la direcció, amb representants laborals i assessors externs, se n’ocuparà de
fiscalitzar el correcte compliment del pacte i de fer un seguiment de les accions del teatre.

A més a més, s’inicia un pla social per a la reducció addicional dels actuals costos estructurals del Liceu, que inclou, entre d’altres mesures, la possibilitat que els treballadors s’hi puguin acollir a excedències voluntàries incentivades amb reserva del lloc de treball, per un període mínim dun any i fins a un màxim de 5 anys, o reduccions de la jornada laboral, també voluntàries, amb la consegüent reducció proporcional del salari, en un percentatge màxim del 50%.

Barcelona, 14 de juliol del 2014