Comunicat de la Secció Sindical de CCOO a la Corporació RTVE Catalunya

Cap més sacrifici! Les condicions del comte de Godó

Avui dia 15 d'abril s'ha celebrat reunió del Comitè d'Empresa amb la Direcció, per tractar la cobertura del 62è Trofeu Comte de Godó. La Direcció del centre ha manifestat que a causa de la planificació que han previst per cobrir aquest esdeveniment, no es produiran modificacions substancials en les condicions de treball del personal afectat.

CCOO creu que és evident que la Direcció demostra, un cop més, el seu total desconeixement del desenvolupament d'aquests esdeveniments, ja que com tots sabem, hi ha molts condicionants que poden variar completament els horaris previstos.

La Direcció ha manifestat que una gran majoria del personal implicat realitzarà una mitjana de 49,5 hores setmanals i que en cap moment se sobrepassaran les hores previste , ja que la situació econòmica que pateix la CRTVE és crítica. Davant aquesta afirmació, CCOO ha preguntat pel cost de la gala dels "Premis Continuarà de Cultura", ja que si la situació és tan crítica, de quina manera es sufragarà l'esdeveniment? La Direcció ha respost que és a cost zero. Algú creu que una gala d'aquestes característiques pot ser a cost zero?

Des de CCOO creiem que la planificació prevista està ajustada al minut i per tant davant de qualsevol imprevist serà necessari perllongar les jornades. Un cop més, li hem recordat a la Direcció que les hores extres són voluntàries, que s'ha de respectar el descans de 12 hores entre jornades, que el nostre conveni té complements específics per cobrir aquestes necessitats i també li hem manifestat el nostre total desacord amb la seva planificació i organització.

Per tant, des de CCOO fem una crida a tots els treballadors i treballadores perquè no realitzin cap hora extra, ja que d'una vegada per totes cal posar fi als sacrificis dels treballadors i treballadores i als "pegats" que amaguen la mala organització i planificació de la Direcció del centre.

-------------------------------------------------------------

Aquesta Direcció no el més mínim inconvenient a concedir els "Premis Continuarà de Cultura", escudant-se en l'anonimat del programa "Vespre a La 2". És vergonyós que utilitzin el nom d'un programa "Continuarà", que era referent en la programació del nostre centre, igual que altres tants, quan va ser aquesta mateixa Direcció la que el va eliminar de la graella.

CCOO ha sol·licitat una reunió de caràcter urgent amb el Consell Assessor de la CRTVE Catalunya, ja que entre altres temes ens preocupa la nostra producció, la programació i la manca de desconnexió en HD del circuit català.

Barcelona, 15 d’abril del 2014