El Sector de Mitjans de Comunicació es solidaritza amb
la campanya de micromecenatge a favor del fotògraf segrestat a Síria, Ricardo García Vilanova

El Sector de Mitjans de Comunicació, Cultura, Oci i Esport de CCOO a Catalunya es solidaritza amb la campanya de micromecenatge a favor del fotògraf freelance Ricardo García Vilanova, segrestat a Síria durant 194 dies i que ha estat posat en llibertat recentment. La campanya, impulsada per l’editorial Blume, pretén recaptar 30.000 € amb els que s’editarà el llibre Lybia Close Up, que recull l’obra del fotoperiodista a Líbia. Tots els beneficis que s’hi obtinguin amb la publicació del seu treball es destinaran a garantir la seva seguretat econòmica ja que, després de més de 6 mesos segrestat, passa per una situació molt difícil.

Ricardo García Vilanova ven els seus treballs a diferents mitjans de comunicació i no està cobert per un sou regular que li proporcioni una seguretat permanent. A més, des del 16 de setembre de 2013, data en què va ser segrestat al costat de Javier Espinosa, cap entitat periodística no sha fet càrrec de les seves despeses fixes.

Segons l’editorial Blume, les despeses mensuals que havia de cobrir Ricardo en concepte dhipoteca, despeses corrents, assegurances, impostos etc. eren aproximadament de 2.000 euros. Durant els més de 6 mesos que ha estat segrestat els seus deutes superen els 12.000 euros i necessitarà dun temps per recuperar-se de les seqüeles dun captiveri tan llarg i poder estar en condicions de tornar a treballar.

Des del Sector de Mitjans de Comunicació de CCOO a Catalunya us animem a que contribuïu com bonament pugueu en aquesta campanya de solidaritat en suport d’un professional que, en ser freelance, no té les mateixes garanties econòmiques ni la cobertura legal que d’altres companys de professió, com és el cas dels dos fotògrafs que també han estat segrestats a Síria i alliberats recentment, Javier Espinosa i Marc Marginedas, corresponsals dels diaris El Mundo i El Periódico de Catalunya, respectivament. La desprotecció amb la qual treballen molts freelances del nostre sector els hi pot veure abocats a situacions semblants, ja que la manca d’uns ingressos fixos i, sobretot, la impossibilitat per poder treballar durant un temps poden abocar-los a situacions econòmiques molt precàries.

Barcelona, 4 d’abril del 2014