El corresponsal de guerra de El Periódico ha recuperat la llibertat després de romandre segrestat des del mes de setembre a Síria

CCOO celebra lalliberament del periodista Marc Marginedas

El Sector de Mitjans de Comunicació de la FSC-CCOO celebra que, finalment, el corresponsal de guerra de El Periódico de Catalunya que va ser segrestat el passat 4 de setembre per un grup proper a Al-Qaida a Síria, hagi estat alliberat. El periodista havia entrat en el país per informar del que en aquells moments semblava una imminent intervenció estadounidenca i per investigar sobre l’atac amb armes químiques que s’havia produït unes setmanes abans als afores de Damasc.

Des del primer dia del segrest d’en Marc s’ha generat una total solidaritat per part dels companys i companyes de la redacció de El Periódico, que s’han concentrat davant la porta del diari tots els dimecres exigint l’alliberació del periodista. El passat 26 de febrer va ser la darrera concentració.
En aquestes mobilitzacions hi han participat, a més dels companys i familiars de Marginedas, d’altres professionals de la informació, polítics i sindicats.

Des de la FSC-CCOO volem ressaltar el mèrit i la valentia del company Marc Marginedas i de la resta dels reporters de guerra que, amb el seu treball i valentia, informen en directe sobre els conflictes d’arreu del món, i s’exposen a ser segrestats pel fet de ser testimonis de primera línia de les atrocitats que comporta qualsevol guerra.
L’alliberament de Marginedas és una excel·lent notícia i des de CCOO celebrem que en Marc ja sigui a casa. Ara esperem que d’altres periodistes segueixin la seva mateixa sort i puguin tornar amb els seus.

Exigim que s’alliberi d’immediat als dos periodistes espanyols, el reporter del diari El Mundo Javier Espinosa i el fotògraf freelance Ricard Garcia Vilanova segrestats a Síria des del passat 16 de setembre. I, alhora, no oblidar que molts periodistes han mort i d’altres segueixen retinguts arreu del món per exercir la llibertat d’informació amb compromís d'honestedat i rigor.

3/3/2014