Carnet de la FIP

El Carnet Internacional de Premsa de la FIP té el reconeixement dels periodistes de 120 països

A la seva activitat
, els periodistes necessiten una acreditació que es pugui reconèixer amb rapidesa. El Carnet Internacional de Premsa de la Federació Internacional de Periodistes (FIP) compleix aquesta necessitat pel seu reconeixement arreu del món i per ser l
únic adoptat per grups nacionals de periodistes a més de 120 països.

El Carnet de Premsa de la FIP és l
acreditació més antiga i amb més prestigi. Ofereix una confirmació instantània que el seu portador és un periodista en actiu. Només compten amb ell periodistes genuïns compromesos amb els nivells ètics i de solidaritat dels professionals dels mitjans.

Qui dóna suport al Carnet de Premsa de la FIP?
Ja fa 60 anys que el Carnet de la FIP va ser emès per la major organització mundial de grups de periodistes. Quan un beneficiari del Carnet de Premsa de la FIP viatja, compta amb la xarxa de la FIP per rebre ajuda. En la majoria dels països, els periodistes nacionals estan disposats a ajudar els qui tinguin un Carnet Internacional de Premsa de la FIP.

Què s
obté amb el Carnet professional de Premsa de la FIP?
Senzillament, el Carnet de la FIP és una declaració de compromís del seu titular amb el Codi Ètic de la FIP, que constitueix la sèrie més coneguda de principis sobre la conducta a seguir en el camp del periodisme.

Quins són els avantatges de portar un Carnet de la FIP?
Els periodistes que viatgen a zones de conflicte són testimonis dels beneficis obtinguts amb el Carnet de Premsa de la FIP. Ha ajudat a molts periodistes a sortir de situacions difícils davant de soldats, policies o funcionaris. Obre la porta a trobades oficials. Els seus titulars tenen avantatges pel seu reconeixement oficial per part de la Unió Europea i de les agències de Nacions Unides.

No podem considerar menor el fet que el Carnet de Premsa de la FIP ajuda, en molts països, als periodistes a aconseguir el seu accés a diferents mitjans i esdeveniments. Això no sempre està garantit, però el Carnet de Premsa de la FIP ofereix als periodistes una millor oportunitat per tenir èxit, abans que amb altres acreditacions internacionals.

La FIP dóna suport als titulars del seu carnet de premsa, incloent l
accés al treball de lInternational News Safety Institute, que lluita arreu del món per la seguretat dels periodistes. També a la xarxa IFEX, que és una coalició de grups de periodistes i per la llibertat de premsa, que observa lestat de la llibertat de premsa arreu del món. Tots els titulars del carnet tenen accés als butlletins periòdics de la FIP i lactualització del seu calendari daccions en defensa dels periodistes.

Com ho aconsegueixo?

Els periodistes i fotoperiodistes a Espanya poden sol·licitar-lo a CCOO, sindicat afiliat a la FIP, enviant sol·licitud per carta o adreça electrònica amb la següent informació i documentació:

- Nom i cognoms

- Data de naixement.

- Nacionalitat.

- Adreça postal.

- Afiliació a CCOO, si és el cas.

- Número de telèfon fix o mòbil.

- Direcció de correu electrònic.

DOCUMENTS

- Acreditació amb documents oficials que s
és periodista o fotoperiodista, i sexerceix com a tal (fotocòpia títol universitari, certificats dempresa, etc ...).

- Fotografia en format digital JPG amb bona resolució.

- Fotocòpia DNI.

- Fotocòpia carnet d
afiliació a CCOO i comprovant destar al corrent de pagament de quotes.

- Fotocòpia carnet de la UPIFC (en cas que se
n sigui soci).

- En cas de renovació, remetre fotocòpia del carnet caducat.

- Resguard d
ingrés o transferència bancària de la tarifa corresponent.

Per obtenir el carnet cal realitzar un ingrés en el compte de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO
n º:
2100 2119 120200256226 de "La Caixa".

La quota és de 55 euros per a periodistes afiliats/des a CCOO al corrent de pagament i amb una antiguitat d
almenys sis mesos, i 95 euros per a no afiliats/des. La seva validesa és de dos anys.

Tota la documentació cal enviar-la a:

Àngela Rodríguez         angelarg@ccoo.cat

Per correu a:

Sector de Mitjans de Comunicació de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO.
Via Laietana, 16, 7a planta

Telèfon 93 481 27 65

COMPLINT AMB TOTES LES INDICACIONS REBRÀS EL CARNET AL TEU DOMICILI O A L
ADREÇA QUE ENS FACILITIS EN UN TERMINI DE 30 DIES. No sexpedeixen CARNETS A LAGOST.

Molt important: el carnet de la FIP no s
emet sense verificar abans el seu estatus com a periodista en actiu.
Aneu amb compte amb imitacions cares, que no estan recolzades per la xarxa del periodisme mundial. Algunes organitzacions gens representatives emeten carnets per aconseguir diners, però no ofereixen compromís, ni representen a ningú. Per això, tampoc poden donar suport, ni protegir els periodistes quan tenen problemes.